De Decker

Kazakhgate: Patokh Chodiev a été inculpé en France

Patokh Chodiev a été mis en examen (inculpé) en France pour «blanchiment de fraude fiscale» fin mai, révèle une enquête menée par Le Soir, Le Vif et De Standaard qui en publient les détails jeudi. L’homme d’affaires belgo-ouzbek est soupçonné d’avoir remis à des intermédiaires 800.000 puis 5 millions d’euros en cash fin 2010. Une

Kazachgate — Kamer buigt zich woensdag over Kazachgate-conclusies

De Kamer debatteert komende woensdag over de conclusies van de commissie-Kazachgate. Die klopte eind maart na zes maanden van lange zittingen af op een eindrapport dat alleen de meerderheid goedkeurde. De parlementaire onderzoekscommissie Kazachgate draait rond de fameuze wet op de verruimde minnelijke schikking, of de ‘afkoopwet’. Die wet maakt het verdachten van financiële misdrijven

Kasachgate: De Decker weist alle Vorwürfe zurück und verweist auf das Berufsgeheimnis

Vor dem Kasachgate-Untersuchungsauschuss hat der ehemalige Senatspräsident Armand De Decker alle gegen ihn erhobenen Vorwürfe zurückgewiesen. Es steht der Verdacht im Raum, dass De Decker die Kammer manipuliert haben könnte, um ein Gesetz zu außergerichtlichen Einigungen schneller zu verabschieden. Dieses Gesetz kam dem belgisch-kasachischen Geschäftsmann Patokh Chodiev zugute, einem Mandanten von Armand De Decker. De

Vroeg De Decker «positief injunctierecht» in Kazachgate?

Wat heeft MR-politicus Armand De Decker in 2011 precies gedaan om een omstreden zakenman uit Oezbekistan te helpen? De Decker was toen ondervoorzitter van de Senaat en ook advocaat, en het lijkt erop dat hij door die twee functies te mengen, buiten zijn boekje is gegaan. De affaire smeult al dagenlang in de Franstalige pers,

Kazakhgate: l’intervention d’Armand De Decker dans l’affaire Chodiev, illégale ou pas?

L’ancien président du Sénat et ancien ministre Armand De Decker (MR) a bien joué un rôle central dans l’affaire de corruption liée au milliardaire belgo-kazakh Patokh Chodiev, rapportent samedi Le Soir et les titres Sudpresse. Le Soir et le site d’information français Mediapart ont pu se procurer une série de pièces des procédures judiciaires belge